вторник, 12 февруари 2013 г.

ОГРОМНАТА РАЗЛИКА МЕЖДУ МЛМ БИЗНЕСА И ИЗМАМНИТЕ ПИРАМИДИ


Нека предположа. Току що някой ви е  направил предложение да се включите в Мулти Левел Маркетинг (МЛМ) бизнеса или така наречения Мрежов Маркетинг и когато ви е запознал със същността на бизнеса, във вас моментално е изскочил въпроса: „Ами ако това е пирамида?... Първо, че не е законно и второ ще ми откраднат паричките...” Или пък сте мрежар и поредния потенциален дистрибутор, току що ви е отказал с думите: „Аа не, аз в пирамиди не участвам!”
Точно тук идва мястото и на тази статия - веднъж завинаги да посочи, подчертае и да изясни напълно разликите между абсолютно легалния, печеливш, честен и морален Мрежови Бизнес (МЛМ) и нелегалните, измамни пирамиди.

 Тези две структури са абсолютно диаметрално противоположни по техните цели и средства, така че нека да започнем с главната прилика, която е такава само на пръв поглед и е главната причина МЛМ бизнеса напълно незаслужено да бъде припознаван с пирамида.
Като цяло най-голямото притеснение у хората относно МЛМ бизнеса, идва в момента в който им бъде представен бизнес плана на МЛМ компанията или така наречения възнаградителен план. Този план представлява схемата, която ви показва, в кой момент от кариерното ви развитие, колко ще печелите. Разбира се тази схема има пирамидална структура. Ето тука идва момента на объркването. Види ли незапознатия човек тази схема и край! За него това е пирамида.
Истината е , че тази пирамидална структура се използва и е същата, както във всяка устойчива бизнес организация или правителствена ако щете навсякъде по света. 
Вижте фигурата приложена към статията:











Формата на структурата ли е решаващия фактор, според който един бизнес модел е незаконен и измамен?
– Абсолютно не!
Ако това беше така, всяка печеливша организация, правителство, църква или училище щяха да са незаконни и затворени, тъй като те всички използват пирамидалната по форма структура, като скелет на тяхната организация. Не е формата на пирамида, нещото за което хората най-много трябва да са загрижени и внимателни и според което трябва да си правят заключението дали структурата е законна или не.
Нека сега разгледаме поотделно незаконната пирамида и МЛМ бизнес модела, като посочим техните характеристики, в които се крият и основните им разлики.

Пирамидалната, измамна и незаконна схема
Пирамидалната схема може да се представи като една мошеническа, престъпна схема за правене на пари, която е базирана на неустойчив „бизнес модел”. Този модел се състои в размяната на пари срещу правото на „жертвата” да участва в структурата. Тази организация с пирамидална схема не предлага реални легитимни продукти или услуги срещу първоначалната входна такса. На „жертвата” се предлага шанс за бързо забогатяване, само чрез агитирането, въвличането и включването на други като нея в тази организация, които да си дадат парите, а насреща  да не получат нищо като продукт или услуга, а евентуално някаква измислена разписка, без законово покритие.
В крайна сметка броят на новите попълнения рано или късно намалява и не е в състояние да покрива плащанията на цялата пирамида и структурата рухва, като повечето хора губят вложените пари, а насреща дори не са получили някакъв продукт или услуги.
С други думи, най-важният показател, който разобличава пирамидалната схемата, е че няма никакъв продукт или услуга, които получавате срещу вложените пари.
Друг важен показател, за това че ви грози най-вероятна загуба на инвестираните от вас средствата е когато освен, че не получвате нищо срещу парите си, вие можете да си ги върнете едва след като накарате опредлен брой хора също да «инвестират» парите си в измамната схема. Забележете! Не да продадът определен обем блага (стоки или услуги), а да накарат други хора да си дадат парите на шмекерската «компания»... Това вече е направо очевидно.
Като цяло пирамидите разчитата на броя на хората, който биха вложили парите си в тях, и почти напълно игнорира като дейност, продажбата на стоки и услуги!
А сега да разгледаме концепцията за напълно законния и печеливш бизнес модел на Мрежовия маркетинг (МЛМ):
Мрежовия маркетинг е бизнес модел за дистрибуция, който позволява на компанията да продава нейните продукти директно на потребителя. Тези компании са избрали да използват по-работещия начин за реклама, а именно начина от уста на уста. Така, вместо да плащат на различни медии да рекламират техните продукти, МЛМ компаниите дават тези пари под формата на възнаграждения на своите дистрибутори, които промотират продуктите чрез гореспоменатия метод, от уста на уста, препоръчвайки ги на свой близки, познати и не толкова познати.
Така стигаме до извода, че главната цел на МЛМ компаниите е дистрибуцията на стоки и услуги. В една нормална МЛМ компания, дистрибутора може да получава приходи и без да включва други хора под него, като просто продава продуктите на фирмата. В пирамидата ако си спомняте е точно обратното. Там искат само нови хора с техните пари и нищо друго.
Въпреки, че дистрибуторите могат да изберат да продават продуктите на фирмата и така да печелят процент от продажбата, има други, които не биха искали да бъдат просто търговци и затова набират повече дистрибутори, който включват в мрежа под себе си. Целта на тази мрежа, обаче не е да привлече повече хора с техните пари, както при пирамидите, а да продаде максимален обем продукти и да привлече повече постоянни клиенти. Това не само създава група от постоянни и лоялни клиенти, но позволява на всяка една брънка от мрежата, да използва силата на лоста. Всеки дистрибутор взима комисионна върху приходите на дистрибуторите под него, без това да се отразява негативно на тях (комисионната му я дава компанията, без да я взима от дистрибуторите от по-долните нива). Така той има възможността да създаде за себе си един източник на растящ пасивен доход. Или както е казал един известен американски милиардер: „Предпочитам да печеля по 1% от усилията на 100 човека, отколкото 100% от своите собствени”.
При МЛМ-а става дума за процес на дистрибуция, в който вие като управляващ структурата си от дистрибутори, сте един вид мениджър по продажбите и напълно заслужено както във всяка друга компания получавате процент от продажбите на вашия екип търговци. Напълно честно и прозрачно!
Защо е нормално дистрибуторите в МЛМ компаниите да получават комисионни, когато привлекат в екипа си нов член (дистрибутор).
Най-често, но не винаги, когато се регистрирате като нов дистрибутор в някоя МЛМ компания, срещу сумата, която сте платил освен всички бизнес инструменти, рекламни материали и бланки, сте задължени да вземете и някой или няколко от продуктите, предлагани от компанията. Понеже това  все пак е реализирана продажба, понеже стойността на продукта е включена в цената на стартовия ви пакет, е напълно нормално вашият спонсор (човекът, който ви е спонсорирал с информацията относно бизнес възможността и благодарение на който вие се регистрирате в МЛМ компанията), да получи процент върху цената на продадения на вас продукт. Обикновено в такива случаи, компанията дава избор да си избереш между няколко пакета с различни цени, в зависимост от това, колко и какви продукти съдържа стартовия пакет. Колкото повече продукти съдържа той, толкова по-голяма ще е комисионната на вашия спонсор, като на такъв вид комисионни имате право и вие, щом вече се регистрирате и започнете да привличате дистрибутори под вас.
Това е! Честно и точно!
Обратното е също възможно. Има МЛМкомпании в които при регистрация не сте задължен да купувате какъвто и да е продукт, а срещу по-малка сума получавате пълен комплект от рекламни материали, различни бланки за договори, заявки, каталози и т.н. и разбира се всички  права да развивате свой собствен бизнес и да пазарувате продуктите с определена отстъпка, както е и в компанията, в която имам удоволствието да се развивам аз.
В този случай спонсора ви няма да получи комисионна при вашето присъединяване към екипа му. Той ще започне да има икономическа изгода от вас от момента в който започнете да потребявате и продавате продуктите.
Ще потретя! Всичко е честно и точно!
Всички тези факти са абсолютни доказателства, че МЛМ компаниите целят максимален обем продажби и задоволяване на нуждите на своите клиенти и представители, а не назначения, за разлика от пирамидите разчитащи на броя на излъганите и техните пари. При мрежовите компании целта на назначаването на нови дистрибутори е да се увеличи количеството на реализираните продажби, докато при пирамидите целта са само парите на новоизлъганите. 
Друга голяма разлика между Мрежовия Маркетинг и Пирамидите
Това е честното и справедливо изчисляване на комисионните по нивата на мрежата. При пирамидите първите включили се взимат процент от всички нива на нововключилите се, до най-ниското. Така хората от върха на пирамидата рано или късно започват да точат толкова пари, че основите стават недостатъчно силни да поддържат структурата. Пирамидата рухва. Хората от по-долните етажи остават без нищо. Тези от върха прибират всичко и това е положението, понеже няма лимит в броя на нивата до които всяка брънка да взима комисионна.
Освен всички изброени по-горе разлики между незаконните измамни структури и напълно легалния и печеливш МЛМбизнес, това е още един значим критерий, по които можем да се ориентираме, къде да инвестираме времето, парите и енергията си.
При добрия МЛМ бизнес има лимит до колко нива под даден спонсор, той взима процент от продажбите, като с всяко ниво надолу процента също така намалява. Един път има лимит в броя и още един път чрез намаляващия процент с движението надолу по нивата.
Освен значително устойчив, това прави МЛМ бизнес модела и изключително честен, тъй като тука няма значение дали си се включил първи или последен. Ти имаш същата възможност за развитие както всички останали.
Разбира се всяка МЛМ компания има свой индивидуално разработен бизнес план и преди да се включите, в която и да е такава организация се запознайте подробно с него и задавайте въпроси. Спонсора ви е за това, да ви отговори на всичките!
Като заключение, бих желал да ви дам два въпроса, които задължително трябва да зададете на спонсора си преди да подпишете дистрибуторския договор и да си дадете парите. Ето ги и тях:
  1. Има ли легален и напълно реален продукт (стока или услуга), която компанията предлага?   Какво друго получавам срещу направената първоначална инвестиция, освен възможността да печеля добри пари? Ако не получавате някакъв продукт или услуга, а сте дали крупна сума или получените рекламни и бизнес материали ви се струват с прекалено надвишена цена, то е доста вероятно да се опитват да ви измамят.
  2. Кога получавам комисионна, когато включа нов човек без да съм направил продажби или когато аз или моята мрежа реализираме продажби?
Има и други фактори, които биха били определящи за вашето развитие в МЛМ бизнеса, но те ще бъдат разгледани в отделни статии, тъй като целта на настоящата статия е само да разграничи измамните пирамидални структури от легалния и честен Мрежов Маркетинг.
Успех и попътен вятър в бизнес начинанията ви!
АКО СТАТИЯТА ВИ Е ХАРЕСАЛА И ВИ Е БИЛА ОТ ПОЛЗА, ПОМОГНЕТЕ НИ ДА Я ПОПУЛЯРИЗИРАМЕ, КАТО Я СПОДЕЛИТЕ С БУТОНИТЕ ПОД НЕЯ, ЗА ДА ПОМОГНЕ И НА ДРУГИ В ТЯХНОТО ТЪРСЕНЕ! БЛАГОДАРЯ ВИ!

Няма коментари:

Публикуване на коментар